ترک یک گناه

ترک یک گناه

فرار از مشکلات...

خیلی ها که به استمنا گرفتارند ، به محض روبرو شدن با مشکلی در زندگی خودشان (زندگی شخصی ، خانوادگی ، درسی و ...) می روند خودارضایی می کنند !(مثل خود من)

بعضی اوقات زندگی ، اینقدر برای آدم سخت میشه ، که آدم به دنبال یه راه فراره ...

یه راهی که برای لحظاتی هم شده ، فکر شخص رو از اون گرفتاری ها و مشکلات به جای دیگری مشغول کنه ...

اگر خوب دقت کرده باشید ، خیلی از معتادین به مواد مخدر ، شروع اعتیادشان مصادف بود با یک اتفتق بد در زندگیشان ، مثل از دست دادن عضوی از خانواده ، طلاق ، سرکوفت خوردن از دیگران به هر دلیلی و ...

این موضوع به تعداد دفعات زیاد ، یکی از مهمترین دلایل خود من ، برای شکستن توبه ام بوده ...

به خاطر همین ، تصمیم گرفتم ، با نوشتن در این وبلاگ ، نکاتی را به خودم یا افرادی مثل خودم تذکر بدهم ...

فرض کنید اتفاقی در زندگیتان ( هر اتفاقی میتونه باشه ) شما رو خیلی اذیت میکنه ،اعصابتونو خرد کرده ، کلافتون کرده ...

حالا می زنید به سیم آخر وبرای فرار از این مشکلات می روید استمنا می کنید ...

حالا به لحظات پس از انجام استمنا فکر کنیم :

تجربه خود من که اینو میگه :

اون لحظات هزاران برابر یا میلیون ها برابر اعصابت خردتر میشه ، می خوای یه بلایی سر خودت بیاری ! مثل دیوونه ها میشی ، احساس می کنی خیلی و خیلی ضعیفی و ...

و حالا راه حل قبلی که استمنا بود نیز انجام دادی ودر حال حاضر، راه حل دیگری باقی نمونده ...

عقل ، منطق ، شعور و هر چیز دیگری با زبان بی زبانی به ما می گوید :

که این راهی که شما برای فرار از مشکلاتتان انتخاب کردید( استمنا) ، انتخاب احمقانه ای بود ، مشکلاتت کمتر که نشد ، بیشتر و بیشتر هم شد ، از چاله دراومدی و افتادی تو چاه ...

به نظر من اینجور موقع ها نباید از مشکلات فرار کرد ، راهی جز روبرو شدن با مشکلات رو نداری ...

برای یکبار هم که شده تلاش کنید برای حل و دست وپنجه نرم کردن با اون مشکل ، به دنبال راهی برای حل اون مشکل باشید ، به دنبال راهی باید رفت که برای همیشه اون مشکل حل بشه و پس از انجام اون راه حل ، مشکلاتت ، حداقل ، کمتر بشه ، نه مثل خودارضایی کردن که برای لحظاتی کوتاه است و شرایط رو برای ما سخت تر و غیرقابل تحمل تر میکنه ...

امتحانش ضرر نداره ، من که میخام این راهو برای یکبار هم که شده امتحان کنم ...

اگه از شدت گرفتاری ها و مشکلات بمیرم ، باز هم رفتن به سمت استمنا احمقانه هست و اوضاع را به شدت بدتر میکنه ...

من که دیگه اعصاب و حوصله لحظات بسیار سخت بعد از خودارضایی رو ندارم ، چه عذاب وجدانی ...

خودارضایی یا استمنا احمقانه ترین راه برای فرار از مشکلاته ... 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مهران ׀ تاریخ: یک شنبه 18 دی 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , gonahan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM